Tribotehnilised koostised: Päästa tavalist vahetükki

Kadus õlisurve … Kutsuda välja puksiirauto, klammerduda “lipsu külge” või üritada ise roomata, teenindusse? Ja kas selle juures võivad aidata  erilised ravimid, mida lisatakse õlide juurde? Aru peavad Kolodochkin Mihhail ja Alexander Shabanov.

Järsk surve langus on äärmiselt ohtlik nii inimeste kui mootorite jaoks. Muidugi on mootorit  palju lihtsam taaselustada – oleks vaid aega ja raha. Aga õlisurve avariilamp vabatahtlikult töökoja ees põlema ei hakka – nagu kiusuks süttib ootamatult kolkas, külavaheteel. Tsivilisatsioon on kaugel, abi oodata ei ole … Kas on võimalik selles stsenaariumis ette näha varianti pääsemisele?

LÄBI VEE KUIVA JALAGA!

Ülesanne – aidata autot, mis on ilma jäänud mootoriõlist, roomata nii kaugele kui võimalik. Spekulatsioone sellel teemal on kahjuks piisavalt – keegi kuskil sõitis koos põleva lambiga peaaegu tuhat kilomeetrit. Aga meil ei ole aega naljatada.

Kui kaua võib püsida ilma õlitaVAZ “05“, me oleme juba kontrollinud („Rooli Taga“. 2008. nr 1). Tehti ka stendikatseid („RT“ 2009. number 5). Selgeks sai üks asi: mootorid, mis olid eelnevalt töödeldud, ei käitunud nii nagu tavalised. Ütleme kohe: õlilisanditest siin juttu ei tule! Kasutatud preparaate nimetakse teistmoodi: tribotehnilised koostised (tribokoostised).

Lisandite erinevus on selles, et need koostised ei ole mõeldud õlide omaduste muutmiseks (erinevalt tavalistest lisaainetest): need mõjutavad mootori hõõrdumissõlmede – väntvõlli laagrid, silindrid, kolvid, kolvirõngad tööpindade seisundile ja omadustele.

Aga just need detailid kannatavadki, kui mootoris kaon  äkiliselt õlirõhk! Kas tõesti antifriktsioonilised ja kriimudevastased omadused, mida annavad mootori hõõrdumissõlmedele need koostised, on nii võimsad, et võimaldavad mootoril olla ilma õlita? Kui kaua? Millistel režiimidel? Vaat seda just kontrollimegi.

VIIS ELIKSIIRI — KUUS OHVRIT

Preparaate, mis deklareerisid mootori kulumiskindluse tõusu (loe: võimaldavad mootori avariilise kasutamise), kogunes viis: Vene OSNOVA, Suprotec (Nanoprotec), «Reagent-3000″, “Econovit” ja Saksa-Vene “nano Motor Refit SET KFZ» (edaspidi – Nanoprof).

Nüüd halb uudis … eksperimendi puhtuse jaoks oli vaja tagada  võrdsed preparaatide töötingimused. See tähendab, et  esialgne õli, töörežiim ja peamine –mootorite algne seisund peavad olema ühesugused. Ja kuidas seda tagada? Sest vastavalt katsetuste tingimustele, peavad mootorid lõpuks surema! Niisiis, kuus mootorit – viis peale töötlemist ja üks puhas, ilma igasuguste preparaatideta, kui kontrolleksemplar, kontrollina. Kärnkonn kägistab, kuid see on vajalik!

Identsed VAZ poolteistliitrilised mootorid, mis on läbinud kapitaalremondi esimese remondisuuruse peale. Kõik detailid – samadest firmadest ja isegi ühest ja samast tarnepartiist. Rituaali ohvrid on valmis, hakkame tantsima ümber stendi.

OHVERDAMISE RITUAAL

Sünged preestrid tunkedes tassisid ükshaaval vastupunnivaid mootoreid stendi peale. Esiteks, kontrollmootor, see toimib võrdluspunktina. Aga mootor on värske, peale remonti, ebainimlik on teda kohe tappa. Teeme kahekümnetunnilise sissesõidu tsükli – nagu AvtoVAZ doktor  määras: alustades tühikäigust ja lõpetades korralike koormustega. Peale starti võeti kahe tunni pärast esialgsed näitajad, peale kahtkümmend tundi – lõplikud. Samal ajal hinnati, kui palju mõjutab sissesõit võimsust ja kütuse kulu. See on ka huvitav informatsioon.

Pärast algas šamaanide trummipõrina saatel tapmine. Mootor soojendati, seisatati, valati õli välja ja seejärel käivitati uuesti. Järk-järgult suurendame kiirust. 800 p / min – kolm minutit hoiame režiimis, õlirõhk – null, lend normaalne. 1500 p / min – kolm minutit, lend on normaalne … 2000 p / min – kolm minutit hoidmist, mootorist oli lõpuks kuulda mõningaid ebameeldivaid hääli … 2500 p / min – nelikümmend sekundit ja mootor seiskub ära surres. Preestrid kõlistasid võtmetega – ohver on lahatud. Surma põhjuseks – pealispinna defekt keskmises radiaallaagris koos vahetükkide pöördumisega.

Järgmised eksemplarid allusid sarnasele piinamisele. Aga pärast kahetunnist sissesõitu samasuguse tsükli järgi, nagu kontrollmootorgi, töödeldi neid preparaatidega  – igale oma. Täpselt tootja juhiseid järgides. Kuskil on lihtsam – valasid sisse ja läksid, kusagil oli vaja sisse valada kaks pudelit, vahepeal õli vahetades. “Reagent-3000” palus üldse  kolm töötlemist.

Võrreldi mootorite omadusi enne ja pärast töötlemist. Lisaks tapmisele, saime me olulist informatsiooni koostiste mõjust mootorite sissesõidu kvaliteedile. Ütleme kohe: kõik preparaadid on ühel või teisel peale sissesõitu näitajaid tõstnud. Suprotec vähendas kütusekulu umbes 7%, tõstis võimsust 3,5%. “Econovit” ja Nanoprof andsid sarnaseid tulemusi; halvasti ei esinenud ka “Reagent-3000.” Tavaline kohusetundlik kontrollmootori sissesõit parandas ka tema näitajaid, kuid palju tagasihoidlikumalt. Siin on teil mõtlemisainet teemal: “Sisse sõita või mitte sisse sõita  ja kui sõita, siis kuidas? “. Tulemuste kokkuvõtted – joonistel…

Aga, me kaldusime rituaaliteemast kõrvale.

LÜHIDALT, KÕIK SURID

Surid nad kõik erinevalt. Kontrollmootor vaevu roomas kuni 2500 p / min., see-eest kõik mootorid, mida töödeldi koostistega, elasid isegi kuni 4000! Esimesena alistus katsetatav, mis proovis OSNOVA vahendeid – ilma õlita see kestis 21 minutit, millest kaks töötas ta 4000 p / min. Järgmisena suri mootor, milles oli”Reagent-3000″: 34 minutit, 16 neist olid suurte pööretega. “Econovit” ja Nanoprof olid sarnased: esimene andis mootorile aeglaselt ja kurvalt surra 42. piinamise minutil,  teine – 40-ndal. Aga Suprotec kaitset jätkus üheks tunniks tööks ilma õlita, millest 42 minutit mootor käis 4000 p / min!

Lahkamisel leidsime kaeltel selgeid ülekuumenemise märke – mida veel! Kõikidel oli rivist väljalangemise põhjuseks kepsu vahetükkide väändumine. Aga rõngad, silindrid, kolvid oli terved – kasvõi pane kohe mootorisse, vala õli ja sõida edasi!

Ohvrid olid ilmselt mitte asjatud.

DOKTOR SOOVITAB?

Lahkamine näitas, et preparaatidega töötlemine mootoreid ei kahjustatud. Enamgi veel, need detailide pinnad, mis kõrvaltöö protsessis lihvuvad sobivaks, nägid kontrollmootoril halvemad välja. Jah, ja ka mootorite karakteristikad kinnitasid seda peale sissesõitu.

Tuleb välja, et heade tribotehniliste koostiste (kordame, mitte lisaainete!) kasutamine on mootorile kasulik. Ja avariiolukorras hõõrdepindade kaitse, tugevdatav nende koostistega, võib tõesti aidata.

Ümber arvestama mototunde läbisõidu kilomeetriteks me spetsiaalselt ei hakanud – liiga palju juhuslikke tegureid. Samuti on selge, et avariiolukorras ei tohiks väänata mootorit kaitsevõimaluste piirini. Seetõttu, kui eespool kirjeldatud ebameeldivus juhtub, proovige korralikult, ilma äkiliste ülegaasitamisteta (soovitavalt tühja autoga) roomata metsast välja, või kuhu te olite sattunud. Vahel päästate nii mitte ainult mootori – vaid ka oma elu.

Muide, soovitus: mootorit on parem mitte välja lülitada! Tugevalt kuumutatud, ilma õli jahutamiseta kuullaagrite pinnad, võivad peatumise puhul kinni jääda ja pärast on käivitamise juures vahetükkide väändumine vältimatu. Siis ei saa ilma puksiirautota kindlasti hakkama.

Ja parem on mitte sattuda sellisesse olukorda, mida teile siiralt soovime!

ENNE VÕI PÄRAST? VALADA VÕI MITTE?

Valada päästvaid ravimeid, avastades auto alt õliloiku, on  absoluutselt kasutu. Mootorit tuleks töödelda vaid varem (see on üsna aeganõudev protseduur). See tähendab, katsetatud vahendid on profülaktilised, aga mitte reanimatsioonilised. Aga,  kas üldse on vaja kasutada midagi sarnast? Küsimus on pigem poliitiline kui tehniline. Mitte ükski autotootja mitte midagi sarnast ei soovita, sama reaktsioon on ka õlitootjatel. Aga me kordame, et mitte mingisugust kahju kaasaegsete kvaliteetsete  tribotehnoloogiliste koostiste poolt märganud me ei ole, kuid kasu nendest on täiesti reaalne. Seetõttu selget vastust “jah” või “ei” ei ole olemas: see kõik sõltub auto kasutamise tingimustest ja hooldamisest. Need, kes sõidavad garantii autodel  linnas ja  maanteedel, ei vaja ilmselt ülekindlustatust. Kuid need, kellele meeldib ronida kaugemale kala püüdma, tasub tutvuda uurimistöö tulemusega lähemalt.

5 koht
Metalli ja õli nanokonditsioneer OSNOVA, Venemaa
Töötlemise orienteeruv maksumus – 5.50€

osnova

Ainus preparaat, mille kirjelduses on sõna “lisand”. Väga nutikas ja mitte liiga selge tööpõhimõtte kirjeldus. Tootjad lõid kohe risti ette, et koosseisus puudub rämps – fluorsüsinikud, klooritud parafiin, grafiit ja metallipuru. Kirjelduses on otseselt väljakuulutatud kaitse kulumise vastu ja kriimude profülaktika – see, mida me vajame!
Plussid: odav, kuid vähendab hõõrdumist, kaitseb kriimustuste eest
Miinused: … tõsi, kuid mitte eriti!
4 koht
Kaitse- ja taastamiskompleks «Reagent-3000», Venemaa
Töötlemise orienteeruv maksumus – 16.50€

Otsustades kirjelduse järgi, kohutav segu kunstlikke ja looduslikke mineraale, soolasid ja teisi metallide ühendeid, igasuguseid happeid, kautšukit, polüamiide ja väävlit …!

Kogu orgaaniline ja anorgaaniline keemia esineb ühe “oskusteabe” kujul ja seda koostist on valatud kolme pudelisse. Kirjelduses on kaitse kulumise vastu märgitud kõige esimesele kohal e– see tähendab, see on meie klient!

Plussid: efekti nägime, kusjuures suhteliselt väikese tasu eest.

Miinused: Kolm töötlust koos õlivahetustega – keeruline. Ja väävel on murettekitav: tänapäeval seda ju õlist eemaldatakse  ja mitte asjata!

3 koht
Mootori nanokaitse «Nanoprof Motor Refit KFZ», Saksamaa
Töötlemise orienteeruv maksumus – 42.50€

Nanoprof Motor Refit KFZ

Kuhu siis ilma nanotehnoloogiata! Koostis on õige, arusaadav – tugevate osakeste nanopulbrid koos protektoriga spetsiaalsest grafiidist. Heldimuse kutsusid esile väidetavad efektid: mootori ressurss tõuseb täpselt 94%, ei rohkem ega vähem! Ja ilma õlita võib sõita tervelt 5,6 km (ja ärge püüdkegi jõuda kasvõi 6 km-ni …)

Plussid: Suhteliselt hea efektiivsus kõigi parameetrite osas.

Miinused: Väga kallis.

2 koht
Nanotehnoloogiline toode «Econovit», Venemaa
Töötlemise orienteeruv maksumus – 27.40€

Эконовит

Koostise poolest on väga sarnane eelmisele saksa preparaadile ja töötab kõigi sarnaste parameetrite järgi. Aga odavam ja poolteist korda! Aga pakendi  kvaliteedi ja üksikasjaliku instruktsiooni osas talle võrdseid ei ole. Isegi sulepea anti kingitusena!

Plussid: Selge ja informatiivne juhend, ilus pakend, kusjuures vorm tõestab sisu.

Miinused: Ei ole leitud.

1 koht
Määrdekompositsioon Suprotec (Nanoprotec), Venemaa
Töötlemise orienteeruv maksumus – 16.50€

Супротек

Preparaat on tuttav eelmistest testidest, nii et kõrgete tulemuste üle ei oldud üllatunud. Koostis ei ole näidatud, kuid mis kõige tähtsam – kuidas see töötab! Tund aega ilma õlita tõsises režiimis – see on tugev näitaja. Töötlemise hind on täiesti reaalne – ei ole odav, kuid arvestades saadavaid plusse -inimlik.

Plussid: Parim tulemus mootori kaitsmisel õlitussüsteemi avarii korral viis ühetähenduslikult selle vahendi liidrikohale.

Miinused: Kahekordne töötlemine koos õlivahetusega – tülikas. Kellelegi on selleks vaja abi.

Artikli originaal:

Hits: 127