Kuidas töötab Atomium?
ATOMIUM on looduslikku päritolu keemiatoode autodele. Kuidas see töötab?
Oma mõju tüübi järgi ei ole tribotehniline segu ATOMIUM nn lisand õlide ja määrete juurde, kuna ta mitte ainult ei paranda mootori ja selle osade tööd. Lisandid ATOMIUM astuvad otseselt kontakti metalli pinnaga hõõrdumise tsoonis, mootori ja teiste mehhanismide osades.
Triboloogilised segud ATOMIUM aitavad hõõrdumissüsteemil üle minna uude tasakaalukasse energeetilisse seisundisse. ATOMIUM täidab kohanemisprotsessi initsiaatori funktsiooni süsteemis, hõõrdumine + määrimine.
Autokeemilised tooted ATOMIUM soodustavad hõõrdumise pinna uue struktuuri formeerumist metalli kristallilise võre baasil. Hõõrdumissõlme töö protsessis toimub ATOMIUM juuresolekul järjekindel järkjärguline kihi kasvatamine aatomite tasandil. Seetõttu võib ATOMIUM tehnoloogiat täie õigusega nimetada nanotehnoloogiaks.
Moodustunud struktuuri eripärasused (paksus, poorsus, mikro-kõvadus, maht õli säilitamiseks) määratakse ploki töö tingimustega.
Välimuselt kujutab kiht endast ideaalset hallikat peegelpinda. Tegelikult on see ülimikropoorne struktuur suurenenud tugevusega ja mis kõige tähtsam, see on kõrgenenud õli kinnipidamise võimega, mis iseenesest tagabki terve kompleksi unikaalseid sõlme, mehhanismi, agregaadi ja sisepõlemismootori omadusi.
KIHI FORMEERUMISE SEADUSPÄRASUSED
Kaitsekihi formeerumise protsessi hõõrdumise tsoonis, pärast ATOMIUM töötlemist, saab jagada kolmeks etapiks:
Etapp 1 – pinna ettevalmistus – sellel etapil toimub defektse kihi ülemise osa, oksiidide ja setete eemaldamine metalli pinnalt pehme abrasiivi abil, mis on lisatud ATOMIUM valemisse;
Etapp 2 – kaitsva kihi moodustumine – Kristallilise struktuuri uued kihid moodustuvad ettevalmistatud metallpindadele (teras, malm), mis on metallist aluse hõõrduvate detailide jätkuks. Kaitsev struktuur kasvatatakse kiht kihi kaupa. Ehitusmaterjaliks võivad olla nii kulumise produktid (sh defektsest kihist kooritud), kui ka ATOMIUM komponendid.
Etapp 3 – kaitsekihi dünaamiline reguleerimine – See etapp hõlmab endas kaitsekihi säilitamise parameetrite piires, mis on vajalik, et saavutada hõõrdumise süsteemi optimaalsed töötingimused. Need parameetrid haaravad endasse paksuse poorsuse, lainelisuse, mikrokõvaduse, pinnakareduse jne. Peale selle, teostab määrdeaine ATOMIUM olemasolu, isegi väikestes kogustes, dünaamilist (adaptiivset) kaitsekihi parameetrite reguleerimist. Selle perioodi jooksul kontakthõõrdumise pindade kulumist praktiliselt ei toimu, kuna kaitsekihil on suur võime säilitada õli ja hõõrdumine läheb üle hüdrodünaamilisse režiimi, milles kulumine on minimaalne.
ATOMIUM KIHI MOODUSTUMISE DÜNAAMIKA
Allpool piltidel on näidatud, kuidas originaalne hõõrdumispind kasvatab uue kaitsekihi:
a) pinna suurenemine 600 korda. Ra = 1-2 mikronit.
b) näidise pind kaetakse järk-järgult uue struktuuriga.
c) ja d) algne pind on peaaegu täielikult uue struktuuriga kaetud (ainult taustrežiimis, algpind on veel nähtav).
Arvukad eksperthinnangud kinnitavad, et ATOMIUM lisaained võivad:
- Anda unikaalse võimaluse kaitsta suvalist tüüpi sisepõlemismootorit, aga ka transportvahendi teisi sõlmi ja mehhanisme läbi CIP protsessi nende normaalse ekspluateerimise protsessis.
- Pärast 2-3 kasutamise staadiumi võimaldatakse formeerida ülitugev kiht, mis on võimeline kaitsma mootorit kulumise eest isegi äärmuslikes olukordades: näiteks õli nälg, suurtel koormustel, aga ka ümbritseva keskkonna kõrgetel ja madalatel temperatuuridel.
Sportautode omanikele on ATOMIUM tehnoloogia odavaks ja lihtsaks mooduseks suurendada mootori võimsust kuni 10%, säilitades seejuures mootori ressurssi, aga ka auto kiiruslike omaduste parandamiseks tervikuna (kasutades ATOMIUM kõikide sõlmede ja mehhanismide jaoks).
Korralikud autoomanikud võivad saavutada kütuse kokkuhoidu kuni 8%. Ja seda aasta keskmise läbisõidu juures 20-30000 km 1,3-1,6 L mootorite jaoks, on 250 liitrit kokku hoitud bensiini aastas; mootorite jaoks võimsusega 2,4-3,6 liitrit – 350 liitrit bensiini aastas kokku hoitud. Peale selle suurendab ATOMIUM lisaainete kasutamine mootori elutsüklit, aitab vältida kapitaalremonti, aga ka vähendada kulusid varuosadele ja hooldusele.
ATOMIUM kasutamine ei saa põhjustada mitte mingisugust kahju mitte ühelegi mootori osale. Tarvitamise efekt kasutatud mootorites on esimene samm, et taastada ärakulunud hõõrdumispinnad kaitsva kihi abil, mis taastab surve ja vähendab õlikulu. Uus kiht, selle unikaalsete õli säilitamise võimetega, vähendab oluliselt kadusid hõõrdumisele. Selle tulemusena väheneb kütusekulu ja suureneb võimsus, väheneb müra ja vibratsioon, paranevad isegi ökoloogilised näitajad.
Mis puudutab uusi mootoreid – formeerub siin hõõrdumistsoonis uus kiht (kuni 5 mikronit paks). Paksus 5 mikronit esineb barjäärina kulumise jaoks ja hoiab ära liideste tingimuste halvenemise. Tänu oma hõõrdumisvastastele omadustele vähenevad kaod hõõrdumisele tunduvalt, mis annab mehaanilise kasuteguri suurenemise. Sellisel viisil tagame me kõikide mootoritüüpide, nii uute kui kasutuses olnute jaoks, kütusekulu vähenemise ja võimsuse suurenemise.
Kuid kõige olulisem paranemine mõlema juhtumi puhul, on jätkuv mootori elutsükli suurenemine ja võimalus edasi lükata kapitaalremontremont 50-150000 km võrra.
ATOMIUM ole lihtne lisand määrdeõli juurde. See on aine, mis töötab koos metalliga hõõrdumise tsoonides. Oma olemuselt on ATOMIUM iseorganiseeruvate protsesside initsiaatoriks hõõrdumissüsteemis. Teiste sõnadega, see on päästik ülemineku protsessides, kui hõõrdumine läheb oma seisundi jaoks üle soodsamatesse töötingimustesse.
Füüsiliselt väljendub see selles, et hõõrdumissüsteem ehitab ATOMIUM abiga kiht kihi järel uut pinda, mis sobib enam selle sõlme jaoks, selle libisemiskiiruse, koormuse jms jaoks
ATOMIUM tehnoloogia on rakendatav hõõrdepindade modifikatsioonidele suvalises agregaadis või mehhanismis.
Views: 145